Roligt att ni tittar in

fredag 9 januari 2009

SKAKIG BÖRJAN PÅ NYA ÅRET



Äntligen har jag fått benen över sängkanten efter en lång tid med en av dom värsta influensor jag haft.Har legat i sängen och inte ens orkat sticka eller läsa. Har varit så hes att inte heller kunnat prata i telefonen. Det är tur att man har en gullig man som pysslar om en fast man ser ut som en rugguggla och är grinig som en häxa.

Julen var bra och fast jag inte alls är så glad i denna helg finns det små skönhetsupplevelser med den också.

Titta på min Amaryllis. En av mina älsklingsblommor. Hittade en liten ynklig en dagen innan julafton som såldes ut för 29,90. Titta så vacker den är!!

För drygt ett år sedan fick jag en orkide, den var så vacker men vissnade ner och jag hade inte hjärta att slänga den. Så jag tänkte att den får väl bli en bladväxt. Ställde den bakom gardinen och slängde till den lite vatten någon gång. Men så några veckor före jul fick jag se något av ett underverk.Håll med visst är det fantastiskt

5 kommentarer:

Tomtan sa...

Amarilissen är underbar... Drabbades själv av "sorg" när förnsterfodret ramlade ner och halshögg mina.... Finns att läsa om på www.metrobloggen.se/tomtan
Tur att du är uppe på fötterna igen, har undrat över vart du varit...

vi_i_fabriken sa...

Hej Mia!
Hoppas du mår bättre nu, vi har också varit sjuka i början på året. Hälsa så gott till din käre make.
=)

vi_i_fabriken sa...

Hej Marie! Hur har ni det? Hälsa din make!

Monica Hansen sa...

Jättefin Amaryllis! ja, årets influensa var hemsk, usch och fy, nu hoppas vi på mycket solsken...

krya på dig!

Monica Hansen sa...

Hallå hallå?

Trevlig Valborg!