Roligt att ni tittar in

tisdag 8 april 2008

EN FÖRHOPPNING

Nu har jag äntligen planterat ut min första blomma.Den satte jag i en tråkig parkering i närmiljön.Flera blommor ligger klara och en tur till Kungälv ska klaras av.Måste säga att mina tankar går idag till den försvunna flickan Engla.Det berör mig djupt.Samtidigt har en kvinna och hennes barn blivit svårt knivhuggna av maken.Inte att förglömma dom två mördade barnen och den svårt skadade mamman.

Så låt en liten gul blomma symbolisera en förhoppning om ett stopp på våld och förhoppning om en bättre värld.

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Nån liten bild?

Eleonor (Elle) sa...

När jag städat färdigt idag ,ska jag sy en gul blomma o sätta ut precis som Du som symbol för att att våldet ska bort , iallafall minska... Ha en bra dag !!! Kram från mej , elle