Roligt att ni tittar in

söndag 13 april 2008

VÅRTECKEN


Nu har dom kommit, ja nu har jag sett årets första mördarsnigel.Jag är nog en väldigt fånig person när det gäller dödande av djur.Banka på flugor och mygg kan jag väl göra men humlor och spindlar får allt vara ifred.

Så har vi då mitt mördande.Sniglarna äcklar mig verkligen, mina grannar undrar nog vad jag har för mig.Snabbt springer jag ut med mitt lilla saltkar i högsta hugg vräker salt över snigeln och flaxar snabbt in igen så jag ska slippa se resultatet av mitt mördande.Nu läste jag att kaffe nybryggt helst, ska vara en bra metod.Undrar vad människor tror när jag springer med glaskannan och häller kaffe lite överallt.

Nu har vi satt igång våran damm det är också ett vårtecken.Satte en av mina stickade blommor i kanten.Den ska jag flytta till allmänn plats om ett tag

1 kommentar:

Tomtan sa...

Bar mark! Är det så där den ser ut!!! //E