Roligt att ni tittar in

måndag 7 april 2008

LÄS EN BOK

Jag har så mycket glädje av böcker. Vad man lär sig mycket och man tas med på äventyr över hela världen.Kärlek spänning och rysare även faktaböcker då och då. Tänk om alla vuxna skulle ge sig tid att läsa en saga för barnen. Jag tror att världen skulle se bättre ut. Min mamma läste mycket sagoböcker för oss. Vilken underbar inkörsport till böckernas värld.Slit barnen från datorer och tvvåld läs Elsa Beskows sagor istället.Idag finns den möjligheten att barn med koncentrationssvårigheter kan lyssna på sagorna på cd.Dom mår nog bättre av det än att titta på groteska figurer som tar livet av varann i tecknade serier.

2 kommentarer:

Eleonor (Elle) sa...

Du har så rätt... Tänk dessa underbara sagor av Elsa Beskow..
hattsagan hette väl en om jagg inte minns fel .. den älskade jag när jag var liten.. o jag tror att jag har den kvar i bokhyllan.. Köpte den när sonen var liten ... men det blev mest Kalle Anka läst till min stora besvikelse .... *L*

Tomtan sa...

Sagor och cdböcker är jättebra. HAr läst massor för mina barn och mamma läste jämt! Alltid när vi var hos mormor och morfar läste hon Plupp!