Roligt att ni tittar in

onsdag 23 april 2008

FY, DET LUKTAR


Det finns vissa fördelar med att bo på landet.Men idag finner jag inga alls.Det är så skönt att äntligen kunna ha öppet fönstret men... idag gödslar bönderna.Med gödsel kommer lukt och flugor i massor.Som stadstjej har jag aldrig kunnat hitta det underbara med lukten av skit.Fast jag vet att det behövs men man måste väl inte gilla det.

Hörde på nyheterna igår att en ökning av metanolbilar kommer att öka världssvälten.Tänk om pengarna skulle gå till att bygga ut dom allmänna komunnikationsnäten istället.USA använder dessutom majs i sin tillverkning av etanol vilket gör att det redan är kris för fattiga mexicaner.

Om sköterskestrejken helt kort.Missunnar dom inte höjd lön men vad har dom som gör dom tunga lyften, tröstar, kammar och matar ,tvättar. Vad har dom i lön?

1 kommentar:

Eleonor (Elle) sa...

Jag är uppvuxen på landet mitt emellan två bondgårdar ... men jag gillar ändå inte gödsellukt!!*L* Ha en go´helg .. Kram, elle