Roligt att ni tittar in

söndag 22 juni 2008

TANKAR OCH KRAMAR


Lite funderingar har jag om vilket århundrade vi befinner oss i. Visserligen vet jag att pressen kan vränga på allt men i det här fallet tror jag att det ligger nära sanningen. Vad då? Jo angående prinssesan Victoria. Hon är en bit över 30 år har bott ihop med Daniel i många år men får inte gifta sig på grund av att kungen inte vill ha en blandning med ofrälse blod!!. Vad liknar detta? Hur kan det accepteras att tankarna ens finns hos någon som sägs representera vårt land. Hans eget blod är då inte så bra det heller. Det har funnits en del dårar genom åren.

Tycker att det är dags att säga ifrån dom här åsikterna är klart kränkande och jag trodde vi inte ville ha det här tänkandet.

Sist men inte minst. Grattis till min man som fyller år idag. Kram älskling. Du är min kung och har bara goda tankar.

3 kommentarer:

Eleonor (Elle) sa...

Jag håller fullständigt med Dej i kunga frågn o dess blandning... Varför ihelsicke tänker man på det viset .. det är ju inte klokt ... vi lever i moderna tid.. osv... Låt "ungarna" gifta sej .... o skaffa barn .. snart kan de ´va´försent... Det vet vi inget om...
Gratta Din Din lille "gubbe" också .. å födelsedan!! ha det gott vännen och tack för Dina kommentarerr på min blogg.. Kram till Dej!!

vi_i_fabriken sa...

Hurra Hurra på födelsedagen! Du får hälsa så gott från mig o familjen. Hoppas det blev mycket tårta och annat gott.

Appropå Victoria och Daniel så tänkte jag precis likadant när jag fick höra det. E dom inte kloka! Det har kanske blir slutet för monarkin om de inte ändrar sig. Visst är väl den tiden förbi där man tror att adligt blod ska vara något bättre i sig!

Monica Hansen sa...

Grattis till guben!