Roligt att ni tittar in

fredag 20 juni 2008

TREVLIG MIDSOMMAR


Önskar alla en riktigt mysig midsommar. Igår var jag och handlade och skulle givetvis köpa jordgubbar. I ett stånd stod en äldre man och han var invandrad till Sverige. Han sa att det var ett förfärligt regnande och att det var väl en helg där man firade sommar och ljus. Jo då, sa jag men även fruktbarheten och frågade om han tittat ordentligt på midsommarstången och vad den var en symbol för.

Han funderade en stund sen började han att skratta hejdlöst.Tänk sa han det har jag aldrig vetat, det ska jag berätta för alla mina vänner. Hela vägen till bilen hörde jag hur han skrattade. Även jag var glad i flera timmar över att ha få skrattat så gott. Vi borde verkligen vara mer generösa att dela med oss av våra traditioner.

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Lika kul som grekiska dionysisfester:)

Trevlig Midsommar!