Roligt att ni tittar in

måndag 26 maj 2008

BORTA BRA HEMMA BÄST



Hade tänkt lägga ut några bilder men kameran har fått spatt jag återkommer om detta. Vi har haft det jättebra och badat bubblat och simmat. I stugan vi hyrde på Skalleru Klit 3.5 km från Ferdrikshamn fanns en bubbelpool den var flitigt utnyttjad men mesta tiden var vi i ROMULUS det romerska badet. Det är byggt som ett tidstypiskt romerskt bad.När man kommer in ikläds man en toga och sandaler.

Där finns fyra stycken bad med temperatur28,34,36 och 38 grader. Kallbad och bastu,solarium, massagsängar och vilorum med speciellt ljus samt överallt står det levande ljus samt färsk frukt. Vindruvor, melon,äpplen päron samt kallt hälsovatten.

Det släpps bara in 50 gäster i tagen vilket gör att allt är mycket lugnt och behagligt.Inga barn tilllåtna. Överallt spelas den lugn panflöjt. Jo, det var mycket skönt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut en minisemester att rekommendera. Jag och hustrun var där också nu torsdag till söndag (22-25 maj 2008). Vi kanske bodde grannar :). Det är en tripp väl värd att upprepa.

Tomtan sa...

Låter helt underbart!!!! Själv känns det som jag bara jobbar jobbar jobbar.... ;-(
//E

vi_i_fabriken sa...

Det verkar underbart! Har länge tittat på resor just dit. Träffade T när han körde förbi här i går kväll. Han berättade hur bra det var där. Ser fram emot att ta min familj med mig och åka dit nån dag.

Måste varit lite extra roligt att gå i toga =)

Eleonor (Elle) sa...

Låter helt underbart ... Kram till Dej ...

Strumpstickan sa...

Det låter fantastiskt! Har de någon hemsida eller hur bokar man?

miapiablogg sa...

Man går in på Stena Line och söker på Skallerup Klit. Vill bara säga att jag skrev fel det är 3,5 mil dit. Men det går att åka buss.