Roligt att ni tittar in

lördag 3 maj 2008

FY FÖR FULLA SKATOR


Nu börjar mitt Morellträd att blomma.Det är mycket blom och kommer det bara bin så lär det bli många bär.Moreller är sura (surbär) och man kan göra marmelad om man vill men det vill jag inte så duktig är jag inte.Men fåglarna äter enorma mängder av bären särskilt skatorna.

Det finns bara ett lite krux med det hela dom blir så berusade.Har ni sett en full skata? Kanske är det en bra parodi på mänsklig berusning.Dom vinglar på gräsmattan kraxar och gapar samt ramlar omkull med jämna mellanrum.Småfåglarna brukar dunka in i fönsterrutorna men än så länge har alla klarat sig.Det konstiga är att katterna inte bryr sig om dom ramlande skatorna men dom gillar nog inte fulla skator.Vem gör det förresten?

3 kommentarer:

Eleonor (Elle) sa...

det har jag faktiskt inte sett .. men vi har väl vanlig akörsbärsträd här .. , men ska se upp med skatorna hur de bär sej åt ... trodde först D menade mej .. har druckit ett par glas röt vin!! *L* Ha det gott vännen..

miapiablogg sa...

Hi Hi ! inte jämför jag dig med en skata, Men några glas vin kan man gott unna sig. Det är bara nyttigt.

Kram

Tomtan sa...

Jag tycker inte om NYKTRA skator heller!!! JAg tycker INTE om skator!!! De för ett djä....liv under mitt sivrumsfönster sådär 3-4 på morgonen och de åker inte före man öppnat ytterdörren för att hinna tillbaka lagom tills jag nytt sängen!!!! Vissa mornar vill jag se blod! *ler*//E