Roligt att ni tittar in

fredag 16 maj 2008

FÖR KÄRLEKEN ÄR INGEN VIND FÖR KALL


Idag har jag och mannen 38-årig bröllopsdag. Tänk vad åren går. Det blir väl lite gott att äta ikväll.

Tänk jag skulle sticka en liten docka i brunt garn att sända till vårt fadderbarn i Zambia.Man får inte skicka större kuvert än A5 och det får inte väga mer än två kilo.Eftersom jag inte hittade någon klippdocka tänkte jag sticka en liten docka med lite kläder. Garn har jag så det nästan spricker i plastbackarna men inte en enda liten brun garntott. Varför är det så ? Nu måste jag köpa ett nystan brunt det är så fånigt och alltid förenat med stora risker att gå in i en garnaffär(risken för mer inköp är stor)

5 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Grattis på dagen!

Här är ett mönster jag hittat på till en liten nalle som är bra i posten -

http://strumpstickan.blogspot.com/2007/09/mini-teddy-av-lite-garn-och-ludd.html

Eleonor (Elle) sa...

grattis i efterskott... tänk vad det måste vara härligt att ha hållit ihop så länge ... Kram/elle

Tomtan sa...

Grattis!!! Firade åxå på självaste syttenemaj men bara 17... //E

Anonym sa...

Grattis!

vi_i_fabriken sa...

GRATTIS!!!!! Fantastiskt att höra att ni hållit ihop så länge. Det ger hopp för framtiden när världen ser ut som den gör.