Roligt att ni tittar in

torsdag 14 februari 2008

Hästmormor

I hela mitt liv har jag varit rädd för hästar.Men så kom Tessla in i våra liv.Min sons flickvän äger denna charmiga häst.Sakta vågade jag närma mig henne och idag ger jag henne morötter och klappar om henne.Det är väldigt roligt att åka med på tävlingar och se dom hoppa(speciellt som dom ofta vinner).Men Tessla är ett fullblod och gå in i boxen har jag inte vågat ännu inte heller när hon fnattar runt går jag nära.

Men igår kom den glada nyheten att Tessla ska ha föl,Jag blir hästmormor.Det ska bli så spännande att träffa ett litet föl det har jag aldrig gjort.Undrar vad man ger en liten fölbaby för present?

3 kommentarer:

Tomtan sa...

En Halsduk? ;-)En morot är kanske bättre...

Strumpstickan sa...

Grattis! Du kan sticka ett varmt gott hästtäcke till kommande vintern kanske?

Finns det nåt mysigare än den där varm mulen som mumsar i handen efter gotter?

miapiablogg sa...

Ett hästtäcke var ingen dum idé.Visst är mulen varm go.Det är också gott när dom puttar på fickan efter mer