Roligt att ni tittar in

torsdag 28 februari 2008

NATURLIGA FUNDERINGAR

Tänk vad alla levande varelser gör nytta i vår värld.Den enda som dödar i ren ondska är människan. Igelkotten gräver och ta lever av smådjur men håller även ormar borta.Nåja ormar gör nytta dom också men jag kan inte rå för det, jag har ormskräck.Det förstör ofta promenader i skogen då jag hela tiden tänker på dom(ormarna) viftar med en käpp i gräset och stampar.Helt klart är att dom som ser mig tror jag fått fnatt.

Men människor som lever i länder med verkligt farlig ormar har lärt sig att se vad dom går och leva med detta.Tur att dom inte beter sig som jag gör.

Till sist en liten pamflett :

Avskaffa slaveriet i sverige(och i övriga världen)

Hänsyftar till Janne Josefssons program igår Uppdrag Granskning

2 kommentarer:

Tomtan sa...

Själv kan jag leva utan spindlar!!! Kan inte se att de gör nån nytta annat än att skrämma livet ur mig och hålla mig vaken om nätterna. *ler*

Strumpstickan sa...

Instämmer!