Roligt att ni tittar in

torsdag 7 februari 2008

Häxor

Håller på med babysockor i spetsstickning. Det gäller att hålla tungan rätt i munnen märker jag.Min lillasyster(hon läser inte bloggar) fyller snart år.Syster min samlar på häxor som hon sätter på en hylla.Jag har stickat en stor häxa till henne,som hon hängt i taket.

Men jag är inne på att bli av med alla restgarner som ligger i lådor och en liten häxa ungefär en decimeter stor vore kul.Men inget mönster står att finna.

Idag är det antikrundan och det är lite småtrevligt tycker jag.

I tidningarna har skolan och barnen stor plats.Tror att lärarkåren kanske ska börja fundera över sitt ansvar.Men det största ansvaret har föräldrarna,var är dom någonstans? Kanske är det en lösning att föräldrarna får straff när barnen begår brott! Stora böter,pengar tycks vara viktigare än deras barn.Kanske obligatoriska föräldrakurser.Stackars barn,dom är vår framtid och mår så dåligt.Hur ska det bli?

1 kommentar:

Tomtan sa...

Sickat en häxa! Låter kul. Jag virkade en Josef och Maria och en Gumman tö för ett par år sedan när jag var lärare. Josef och Maria följer med oss på Jamtli Julmarknad varje år, men de skulle haft en åsna... Gumman Tö har däremot försvunnit in i nån kartong i förrådet (dvs Saknad..) .