Roligt att ni tittar in

fredag 29 februari 2008

TA HAND OM VÅR JORD

Nu ska jag sticka ut näsan ordentligt.Enligt min åsikt har människan rubbat den ekologiska balansen alltför länge.Vi har utrotat djur av girighet,skinn,betar eller annat.Du äter väl inte hajfenssoppa? Vi har planterat in raser som inte stämmer.Vi är bra på att tala om för människor långt borta att dom inte får utrota tigrar eller andra djur det är väl bra, Men! vargen då?

Såg på aktuellt igår att man vill ha skyddsjakt på två vargar som hade rivit renar på åretruntbetet i lappland. Har vi inte råd att bedöva vargarna och flytta dom bort från området? Ivern att skjuta och döda tycks mig vara lite av gammalt nervärvt hat. Jag vet att vargen är en grym jägare och det är synd om renarna. Men har vi inte råd att ha en liten stam kvar?Det finns mycket myter om vargars anfall mot människor.Måste man absolut skjuta en varg(om den är skadad t ex.) Så ska det vara av en riksjägare som inte gör det av nervärvt hat och hänger skinnet på sin vägg i jaktstugan.

Vill bara avsluta med att jag inte har ett dugg emot samer, tvärtom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Många använder onödigt mycket gifter i sin lilla trädgård, onödigt starka tvättmedel i badrum, så alla mikroorganismer dör i Reningsverken...

Strumpstickan sa...

Instämmer! Bedöva och flytta på dem.

Snygg layout! Trevlig helg!

Eleonor (Elle) sa...

Håller med Dej i allt det Du skrivit !! önskar Dej en riktigt go´helg! Kram!

Tomtan sa...

När man lever mitt i det är det svårt att säga varken bu eller bä... Men nog tycker jag att vargarna kan få vara kvar. //E