Roligt att ni tittar in

lördag 1 mars 2008

HÄRLIGA MAMMA

Den här tröjan har min mamma stickat.Jag beställde garn och mönster tittade en stund och insåg att detta klarar jag aldrig.Vad gör man? ringer mamma.Hon ställde upp direkt och snabbt blev den klar.Den är i ull och så otroligt skön och varm.

Så länge jag minns har min mamma stickat och virkat.När jag var liten stickade hon för Bohusslöjd.Hon stickade Bohuströjor som sedan gick på export till USA.På kvällen när jag lagt mig satt hon i soffan och stickade.Det var många färger och mycket räkning.

Det var alltid så gott när man var liten när mamma stickade och man kunde sitta och prata och prata.(det är det fortfarande).

Tänk vad stickning kan åstadkomma.Det är avkopplande på alla sätt.

5 kommentarer:

Tomtan sa...

Håller med!!!! Vad vore livet utan mamma? Tar alla mina handarbetsproblem till henne (eller om hon inte kan, till min moster. Ändå var det inte mamma som lärde mej att sticka och virka..//E

Strumpstickan sa...

Vilken häftig tröja!

Eleonor (Elle) sa...

Ja, likadant gjorde jag så länge jag hade min mamma kvar här på jorden ,,, jag saknar henne sååå, inte bara för att hon gjorde färdigt mycket som jag börjat på *L*,mest broderier... Alla samtal... förtroenden..osv.. Ha det gott vännen.. kram!

miapiablogg sa...

En jättekram tillbaka.Det måste vara smärtsamt att mista sin mamma.

Hannele på Hisingen sa...

Härliga mammor, hejja