Roligt att ni tittar in

lördag 8 mars 2008

GRATTIS ALLA KVINNOR

Idag är det internationella kvinnodagen.Så hurra för oss kvinnor.Själv trivs jag bra med att vara en kvinna i mina bästa år.Tänk att först 1921 fick kvinnor rösträtt i Sverige.

Den sista kvinnan kyrkotogs i Sverige 1945(Det innebär att kvinnan blir förlåten för att hon fött barn och varit oren detta sker ca 40 dagar efter förlossningen och görs av prästen i kyrkan)

En flicka omskärs varje dag i Sverige.

En kvinna mördas av sin make eller pojkvän varje vecka i Sverige.

Varje dag förföljs och misshandlas flera kvinnor i Sverige.

Så låt oss inte slå oss till ro och tänka att allt är bra.Tänk på det när du röstar tänk på det när du träffar andra kvinnor.

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Och ändå kan jag inte tänka mig annat än att vilja vara just den jag är... kvinna.

Trevlig helg!