Roligt att ni tittar in

tisdag 4 mars 2008

FUNDERING ÖVER ETT TANGENTBORD

Något dataproffs är jag inte.Ungdomarna kan le ibland när jag ställer dumma frågor. Jag är inte så gammal men när jag var liten fanns det faktiskt inte TV.Jo, fanns gjorde det nog men inte för oss vanliga människor.Så jag tycker att vi som tillhör denna generation och äldre är jätteduktiga på datorer.Vi har inte lärt oss i skolan eller använt datan som arbetsmatrial.

Är det någon som minns barnprogrammen Andy Pandy och Sigges Cirkus.Det var annat än en del av dessa tecknade filmer med vidunder, pang och bom.

Idag har jag ägnat en stund att leta på Stadsbiblioteket i Göteborg.Där hittar man många boktitlar.Sen är det bara att gå in på det lokala biblioteket och beställa om inte titeln finns inne.Talböcker är så bra då kan man både sticka och lyssna på samma gång.

3 kommentarer:

miaring sa...

Hej skrattar gott åt din "fil-bild" jag tycker den är jättekul för sån humor gillar jag. Ha det gott idag!

Strumpstickan sa...

Talböcker är toppen, de har räddat mig från mycket tristess.

Anonym sa...

Visst är bibliotek toppen, vi hade inte heller tv, när jag var liten :)