Roligt att ni tittar in

torsdag 13 mars 2008

STOLT KATTMORMOR

Ibland händer det oväntade saker väldigt fort. Jag har blivit kattmormor.Dottern med man bor i Jönköping och igår fick jag veta att dom köpt två katter. En mamma Simba och sonen Ozzy 7 månader. Dom är så söta. Dottern har saknat katter sedan hon flyttade hemifrån.En gång katt alltid katt. Men jag får åka till Jönköping för att träffa de små.Tyvärr går det inte att ta in andra katter till Tessan och Kajsa. Dom accepterar inte andra katter på sitt revir.

Igår satt jag med fötterna i fotbad med Galltvål. Fötterna blir så mjuka och sköna.Galltvål använder jag till att ta bort svåra fläckar ur kläder,tvätta bilen eller rengöra fläkten.Det är bra till sår på hästen och till fötter.Den är gjord av ekologiskt nedbrytbara ingredienser och säljs som biståndsprojekt till Dominikanska bönder.

En fundering, undrar om det finns en DR. kattPhil till min stjälande stickkatt, idag måste jag ner och köpa nya bambustickor.

5 kommentarer:

Eleonor (Elle) sa...

Go´morro´n!
Är det bra med galltvål till föttera ..?? Va´bra , jag har så hemska fötter ... så nu ska här provas ....Tack för tipset ..

Kommer Du hit på en kopp? det är väl Stenungsund Du ska till? Du är välkommen ...*L* Ha det gott ! Kram!

miapiablogg sa...

En kopp hade varit gott.. men jag valde Kungälv idag.Ta så varmt vatten det går och njut länge.

Många kramisar

Eleonor (Elle) sa...

Så fina kattrna är ... Jag tittade inte tillräckligt långt åt höger .. förut..*L' men nu när jag kom on så såg jag dem... ha det gott! kram!

Tomtan sa...

Min röda kattpojke stjäl mitt ullgarn! han är tokig i ullgarn,han bär runt det i munnen!
/Barbro

vi_i_fabriken sa...

Jag har använt i galltvål i några år nu, till fläckar på kläder och händer med olja och målarfärg. Men att det gick att göra fotbad med densamma visste jag inte! Det måste prövas =)
Jag har köpt min galltvål i tygaffärer lite här och var. Men det lät ju bra om det kunde gå till något välgörande också...