Roligt att ni tittar in

tisdag 11 mars 2008

STOPPA TJUVEN

Jag har nickelallergi.Detta gör att jag bara kan sticka med bambustickor.Men jag har samlat på mig vanliga stickor också fler än bambu faktiskt.Men så började något konstigt hända för några månader sen.När jag stickar framför tv,n och stänger av för kvällen brukar jag lägga stickningen på fotpallen.Nu till mysteriet , när jag tar stickningen på morgonen är en bambusticka borta.Letar under soffor, fåtölj och bord. Men ingenstans finns den.Detta gör att jag har flera stickor med bara en av paret.

Men igår kväll fick jag en förklaring, hade lagt mig då jag hör en liten knäpp i vardagsrummet smyger mig upp och där sitter Kajsa (lillkatten) pillar med klon på bambustickan.När hon fått ner den på golvet tar hon den i munnen och springer.Hann inte med i svängarna och har forfarande inte hittat tjuvgömman.Jag ropande på henne och hon ser ut som oskuldens ängel.

6 kommentarer:

Katt sa...

Hehe ja hon är lurig den där kattan, kan riktigt se det framför mig, hoppas att allt är väl!

Eleonor (Elle) sa...

Ja, är de inte underbara de små liven ... man kan ju helt enkelt in bli arg på dem ... Åskar gick in till grannen o hämtade grannens katt Millan´s mjukisleksaker ..(typ mösso små mjuka bollar) o bar ut genom kattlukan i balkongdörren förra sommaren ... Hoppas att hon lagt av med de fasonerrna nu när våren kommer ... Ha det gott vännen ... Kram!

Eleonor (Elle) sa...

Tittar in o önskar Dej en riktigt go´dag trots regnet ..(idag onsdag). Kram!

Strumpstickan sa...

Lägg ut ett lockbete och var beredd...

Hannele på Hisingen sa...

haha :)

vi_i_fabriken sa...

Våran katt tar inga stickor men däremot älskar han pennor...