Roligt att ni tittar in

fredag 14 mars 2008

SLUTAR HANDLA PÅ ICA

Nu är jag som konsument trött på ICA.Har redan slutat köpa kött där men tyvärr är det en av dom få butiker som säljer mitt älskade kaffe Maxwell.Varför? Jo, i veckan var det en familj i Partille som köpte en påse chips att dela på.Hela familjen är veganer så påsens innehåll var majschips av ICA,s eget märke.När dotter plötsligt fick hår i munnen tittade man efter och fann en mumifierad musunge i påsen.Butiken säger att den nog kommit in i påsen på deras lager i Kungälv. Familjen fick blommor och tusen kronor men ingen ursäkt.Sånt kan hända säger ICA och kallar inte tillbaka övriga chipspåsar.

Nej att be om ursäkt är nog ingenting ICA.s ledning och butiksägare har lärt sig.Dom har forfarande inte sagt förlåt för alla bakteriefulla köttpaket dom försökt lura på oss.

Har ett ICA kort men inte ett sånt med kredit på.Detta kommer jag att sända tillbaka till ICA med ett brev där jag talar om exakt vad jag tycker om dålig ledning, dåliga chefer och hur jag känner mig som bedragen konsument.

4 kommentarer:

Eleonor (Elle) sa...

Fyyyy! vad hemskt!!! tyvärr tror jag det kan hända överallt .... men en ordentlig ursäkt vore ju på sin plats... helt klart ... Fy , kan inte sluta tänka på det .... ha en go´ helg trots denna obehagliga upplevelse ... kram från mej o katterna...

Strumpstickan sa...

Usch va äckligt!

Tomtan sa...

Huvva på ren härjedalska...

vi_i_fabriken sa...

Det var äckligt! Men där vi bor är det svårt att sluta handla på ICA, det är den enda affären som finns, tyvärr. Sen kan man ju storhandla på Willys eller nått. Det har varit lite väl mycket skandaler för ICA nu.