Roligt att ni tittar in

måndag 24 mars 2008

BOJKOTTA OLYMPISKA SPELEN

Nu återkommer jag till Kina. Detta land har en mycket gammal kultur. Man förundrades mycket när landet utvecklades under Mao Tsetung. Inte att förglömma dom grymheter som förekom då också. Sen kom skotten på Himmelska Fridens Torg Efter det dog yttrandefriheten i Kina. Idag har landet en av världens mest växande ekonomier.Det är givetvis en stenhård diktatur.Kvinnor har alltid betraktats som något sämre än arbetsdjuren.

Nu kommer vi till kärnan. Hur i hela friden kan man förlägga ett OS i detta land.Titta bara på vad som händer i Tibet. Människor i Tibet vill bara ha sin Dahli Ihlama och rätten till sin religon. Istället styrs dom med järnhand och kvinnorna tvångsaborteras, vill väl säga att allt detta leder tankarna till ett annat land i Europa för många år sedan och en olympiad i Berlin.

FN kan inte göra något åt det eftersom Kina sitter i säkerhetsrådet och kommer att blockera alla försök till medling.OS kommiten anser att det blir bättre för folket med ett OS och att idrott och politik inte hör ihop.Jag tycker synd om alla hårt tränande och kämpande idrottsmän.Det har bildats en organisation som skriver till världens statsmän att avstå från att resa till OS spelen.Jag hoppas att Reinfelt och kungaparet stannar hemma.Men jag tycker.

BOJKOTTA OS !

5 kommentarer:

Tomtan sa...

hej mia!
Jag vidarbefodrade ditt mail till Barbro eftersom jag inte riktig visste vad det var frågan om... Vad som hänt sedan vet jag inte. Men nu är jag hemma och kan hjälpa dej om du hittat mönstret. //E

Strumpstickan sa...

Vi kommer stänga av tv:n och byta kanal så de får ingen tittartid.

miapiablogg sa...

Strumpstickan, så härligt! Jag gör likadant

Eleonor (Elle) sa...

Tycker jag också!!! tittar sällan på idrott på TV.. o kommer med all säkerhet att bojkotta det ... ... Stänger av om de visar något när ja har på tv,n... Kram, Elle

vi_i_fabriken sa...

Man förstår ju om idrottarna inte är så pigga på att bojkotta, de har ju säkert investerat flera år av träning för att vara med i Kina. Synd att Kina ska göra bort sig så. Men det är väl inte känt för att vara ett demokratiskt land? Konstigt att de fick ha OS i första hand. Antar att man hoppades att det skulle leda till en förändring. Bojkott känns allt mer oundvikligt...