Roligt att ni tittar in

fredag 1 februari 2008

Värdet av handarbete

Fortfarande har jag inte sålt något på hemmagjort.Det känns som det smugit sig in det lite vanliga som också förekommer på basarer.Väldigt låga priser.Om man tänker på garnkostnad och allt arbete som ligger bakom alla dessa fantastiska saker som kvinnor gör, ja jag skriver kvinnor för jag har då inte sett män som annonserar eller är med i stickföreningar.

Om man vill ha kvalite måste man betala för det.Vi kvinnor måste lära oss att ta betalt för det vi gör.Hm,det låter som jag laddar upp för internationella kvinnodagen det är ett tag kvar ännu.

Men jag vill betona att vi klarar oss inte utan män heller.

3 kommentarer:

Tomtan sa...

Jag håller med fullständigt. Hade många som blev intresserade av min muff.... Men med en materialkostnad på 500-700:- ? lite för arbetet så drog de alla sig tillbaka. Man ska efterskänka arbetskostnaden och lite av materialkostnaden. Då du!!!!

Strumpstickan sa...

Äh, vips så är det snart 8:e mars så ladda på du bara! *skrattar*

miapiablogg sa...

Ok. laddar för 8 mars.Tror du att alla dubblar priserna denna dag?"fniss"